معجزه فواید سرکه سیب در سلامت انسان

فواید سرکه سیب

فهرست مطالب

سرکه سیب سالهاست که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. مخصوصاً در بین افرادی که به سلامت بدن خود اهمیت میدهند بسیار محبوب است. اما سرکه سیب چیست و چه چیزی آن را تا این حد خاص می کند؟ در این مقاله فواید سرکه سیب آورده شده است.

 

کاهش قند خون با سرکه سیب

کاهش قند خون با سرکه سیب یکی از روش های کنترل دیابت می باشد . دیابت نوع 2 یکی از شایع ترین بیماری های قابل پیشگیری در جهان است.

رژیم غذایی نقش کلیدی در ایجاد دیابت دارد. اگر بدن برای مدت طولانی با انبوهی از کالری، چربی و قند پر شود، توانایی تنظیم صحیح سطح قند خون را از دست می دهد. مقاومت به انسولین یا کمبود انسولین به تدریج ایجاد می شود.

اما برای افراد سالم نیز مهم است که سطح قند خون پایدار را تضمین کنند. به این ترتیب می توان از فازهای خواب آلودگی پس از خوردن غذا هم جلوگیری کرد و بدن انرژی کافی برای تسلط بر روز را در حالتی آرام داشته باشد که این با خوردن سرکه سیب محقق میشود .

. تحقیقات نشان می دهد که سرکه سیب می تواند حساسیت به انسولین را تا 34 درصد بعد از یک وعده غذایی پر کربوهیدرات بهبود بخشد. انسولین می تواند بهتر عمل کند و سلول ها قند را راحت تر جذب می کنند

طبق یک مطالعه دیگر، نوشیدن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب قبل از رفتن به رختخواب باعث کاهش چهار درصدی سطح قند خون در صبح روز بعد می شود.

مطالعات بیشتر اثرات مثبت سرکه بر سطح قند خون را تایید می کند.

سرکه سیب برای کبد چرب

سرکه سیب برای کبد چرب حکم یک پاک کننده ی قوی را ایفا میکند مصرف روزنه دو قاشق سرکه سیب میتواند سلامت کبد شما را تضمین نماید گفتنیست که قبل از حاد شدن وضعیت کبد باید به داد آن رسید تا تاثیر سرکه سیب برای کبد چرب بیشتر و سریع تر باشد

اما از آنجایی که کبد چرب جزو بیماری های خطرناک خاموش تلقی میشود و هیچ اثری از خود نشان نمیدهد . باید در نظر داشته باشید که هر 6 ماه آزمایش کبد چرب را انجام دهید

 

جهت آزمایش کبد چرب در منزل اینجا کلیک کنید

 

کاهش چربی خون با سرکه سیب

اگر می خواهید به راحتی وزن کم کنید، سرکه سیب انتخاب مناسبی است. تحقیقات نشان می دهد که سرکه سیب می تواند احساس سیری را در بدن طولانی تر کند.

مشخص شد که در یک تحقیق انجام شده افرادی که سرکه سیب مصرف نموده اند تا 275 کالری کمتر در روز مصرف کرده اند .. در دراز مدت، این مقدار زیادی است و به موفقیت چشمگیری در کاهش وزن کمک می کند.

 

فواید سرکه سیب برای عفونت

سرکه همچنین می تواند اثرات سالمی بر روی پوست بگذارد. به ویژه برای مبارزه با باکتری ها و قارچ ها مناسب است

سرکه از دیرباز برای درمان قارچ های ناخن، شپش، زگیل و عفونت گوش استفاده می شده است.

2000 سال پیش، مدت ها قبل از اینکه خواص ضد باکتری الکل شناخته شود، بقراط از سرکه برای ضد عفونی کردن زخم ها استفاده می کرد.

اثر ضد باکتریایی سرکه سیب هنگام نگهداری غذا نیز مفید است.

بنابراین اگر می خواهید از عفونت های مضر جلوگیری کنید، می توانید بیشتر از سرکه سیب استفاده کنید.

 

درمان شوره سر با سرکه سیب

هرکسی که از شوره سر رنج می برد مشکل را می داند. شامپوهای ضد شوره اغلب فقط برای مدت کوتاهی کمک می کنند. علاوه بر این، آنها با مواد شیمیایی با شوره سر مبارزه می کنند.

با این حال، بسیاری از مردم می خواهند تا آنجا که ممکن است بدون این مواد کار کنند و به دنبال جایگزین های طبیعی هستند.

سرکه سیب به دلیل محتوای بالای اسید استیک طبیعی، در برابر قارچ های مخمری مضر روی پوست که اغلب مسئول شوره سر هستند، عمل می کند. پوست ما نیز مانند روده ما دارای فلور از باکتری ها و قارچ های مختلف است. اینها برای ما بسیار مهم هستند و از پوست ما محافظت می کنند.

اما گاهی اوقات تعادل بین میکروارگانیسم های منفی و مثبت مختل شده و قارچ های مخمری ناخواسته پخش می شوند. نتیجه: شوره سر ایجاد می شود.

سرکه سیب می تواند به از بین بردن مخمر و بازگرداندن تعادل سالم کمک کند.

 

کاهش کلسترول و محافظت از قلب با سرکه سیب

در فهرست ده علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان، بیماری قلبی با بیش از 8 میلیون مرگ، جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

اکثریت این ده علت مرگ کاملاً قابل پیشگیری هستند، به ویژه از طریق رژیم غذایی سالم و ورزش بیشتر. افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی از تغییر رژیم غذایی سود می برند. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، سرکه سیب می تواند نقش مثبتی در سلامت قلب داشته باشد.

تحقیقات اولیه ای وجود دارد که نشان می دهد سرکه سیب ممکن است به کاهش تری گلیسیرید و کلسترول خون کمک کند

یک مطالعه دیگر نشان داد که با استفاده از سرکه سیب در سس سالاد، خطر ابتلا به بیماری قلبی کمتر میشود .

البته استفاده از سرکه سیب کافی نیست. به منظور کاهش پایدار خطر بیماری قلبی، مهم است که رژیم غذایی خود را در طولانی مدت تغییر دهید.

کسانی که به طور منظم سرکه سیب مصرف می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند. با این حال، وضعیت مطالعه هنوز در این مورد نسبتاً پراکنده است.

 

بهترین زمان مصرف سرکه سیب

بهترین زمان مصرف سرکه سیب پیش از وعده های غذایی است که میشود آن را در مقداری آب حل کرد و میل نمود اما اگر اینکار برای شما مقدور نیست میتوانید در سس سالاد و یا روی سالاد از ان استفاده نمایید .

 

خواص سرکه سیب برای مردان

برخی معتقدند که یکی از خواص سرکه سیب برای مردان رفع اختلال در نعوظ آن ها میباشد . اما تحقیقات ثابت شده ای در این زمینه ارائه نشده که بتوان قطعیت این امر را نشان داد. اما از خواص دیگر سرکه سیب برای مردان میتوان به افزایش رشد مو اشاره نمود .

همچنین مصرف سرکه سیب از ریزش مو در مردان و حتی زنان جلوگیری مینماید .

جمع بندی

سرکه سیب نه تنها همه کاره است، بلکه دارای طیف وسیعی از اثرات مثبت بر سلامت ما است.

نه تنها به تثبیت سطح قند خون و مبارزه با دیابت کمک می کند، بلکه از قلب نیز محافظت می کند و ممکن است خطر حمله قلبی را کاهش دهد.

سرکه سیب نیز می تواند تاثیر مثبتی روی پوست ما داشته باشد. اثر ضد باکتریایی آن به بیماری های قارچی پوست کمک می کند، ضدعفونی می کند و حتی می تواند به طور موثر در برابر عامل شوره سر استفاده شود.

به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، سرکه سیب با اثرات سالم خود از بدن محافظت می کند. فقط 1 تا 2 قاشق غذاخوری در روز، به عنوان مثال به عنوان بخشی از سس سالاد، کاملاً کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات خواندنی

Shopping cart
Start typing to see posts you are looking for.
× سوالی دارید ؟!