علائم آنفولانزا جدید در ایران

آنفولانزا جدید

فهرست مطالب

آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که سبب میشود که دستگاه تنفسی که شامل گلو بینی و ریه ها میشود دچار عفونت شده و مشکلاتی را برای بیمار پدید آورد .
در اغلب موارد این بیماری کاملا شبیه سرماخوردگی است و با مراقبت های ساده مثل مصرف سوپ و مایعات و ویتامین از بین میرود .
اما باید در نظر داشته باشید که این بیماری در عین سادگی میتواند خطر ناک و کشنده باشد .
فصل پاییز و زمستان فصل های شیوع این بیماری هستند که افراد زیادی را درگیر خود میکنند .
با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا در کشور ما شاهد ابتلا برخی از افراد به ویروس آنفولانزا هستیم . این بیماری همیشه بوده و هر سال در ابتدای ماه آبان شیوع پیدا میکند .

آنفولانزا جدید 1401

آنفولانزا جدید که در مهر ماه امسال پا به ایران گذاشته توانسته افراد زیادی را در ایران مبتلا کند و شیوع آن به گونه ای بوده که توانسته از کرونا پیشی بگیرد و آمار مبتلایان به این بیماری از کرونا بیشتر شده است .
ازین رو دبیر کمیته علمی کشوری کرونا در بیانیه ای از مردم درخواست کرد که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا ابتلا به این ویروس تا حد زیادی مهار شود.
همانند بیماری کرونا توصیه میشود که در مکان های شلوغ و مکان های مسقف حتما از ماسک استفاده شود خصوصا افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند مثل سالمندان و کودکان .

علائم آنفولانزا جدید

علائم آنفولانزا جدید که شیوع پیدا کرده همانند سرما خوردگی با گلو درد و عطسه و سرفه و آب ریزش بینی همراه هست ولی با شدت بیشتر .و با تفاوت اینکه آنفولانزا به صورت کاملا ناگهانی در بدن پدید می آید اما سرما خوردگی آهسته آهسته بروز میکند .

نسبت به سالهای گذشته شدت بیشتری دارد و همه گیری آن نیز نسبتا بیشتر است .

از آنجایی که شباهت های زیادی هم با بیماری کرونا دارد توصیه میشود که اگر احساس میکنید که علائمی همچون کرونا دارید حتما آزمایش کرونا را انجام دهید

جهت تست کرونا در منزل با قیمت فوق العاده اینجا کلیک کنید 

اما علائم اصلی آنفولانزا به شرح زیر است : 

 

1- سر درد :

اولین علائمی که در فرد پیدا میشود سردرد است که این سردرد ها میتواند هشدار دهنده باشد که شما به آنفولانزا جدید مبتلا شده اید

2- بدن درد : 

بدن درد و درد در ناحیه های عضلانی بدن نیز از علائم بیماری آنفولانزا هستند که میتواند به قدری شدید باشد که شما را خانه نشین کند بیشتر درد در ناحیه پشت ساق پا کمر و پشت گردن شکل میگیرد .

3- سرفه های خشک و دردناک :

از دیگر علائم این بیماری سرفه های خشک و دردناک است که گاها باعث اذیت شدن بیمار میگردد . توالی این سرفه ها باعث ایجاد درد بسیار زیاد در ناحیه گلو میگردد .

4- نفس تنگی:

همانند ویروس کرونا این بیماری نیز گاها میتواند باعث بروز احساس نفس تنگی و خفگی در فرد شود که توصیه میشود که قبل از حاد شدن بیماری حتما به پزشک مراجعه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات خواندنی

Shopping cart
Start typing to see posts you are looking for.
× سوالی دارید ؟!