طریقه مصرف عرق کاسنی برای کبد چرب

عرق کاسنی برای کبد چرب

فهرست مطالب

کاسنی یکی از گیاهان دارویی موثر در درمان کبد چرب میباشد که در ادامه قصد داریم تا طریقه ی مصرف عرق کاسنی برای کبد چرب را مورد بررسی قرار دهیم .

این گیاه طبع سردی دارد و همچنین ارزش دارویی بسیار زیادی دارد و تقریبا از همه ی قسمت های آن در پزشکی استفاده میگردد. البته مصرف آن برای برخی افراد مثل افراد باردار باید هشدار هایی را در نظر گرفت .

بیشترین طریقه مصرف از این گیاه به صورت عرق کاسنی میباشد که یکی از قوی ترین و موثر ترین راه های درمان کبد چرب به شمار میرود .

بهتر است در یک لیوان نصف عرق کاسنی و نصف دیگر را آب ولرم اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید و به صورت ناشتا میل نمایید . از آن جایی که آب سرد باعث چرب شدن کبد میشود پس توصیه میشود به کاسنی آب سرد اضافه نکنید و از آب ولرم استفاده کنید .

جالب است بدانید که در گذشته های دور نیز در ایران از عرق کاسنی برای درمان بیماری کبدچرب و همچنین تصفیه خون استفاده میشده و استفاده از این داروی گیاهی از گذشته تا به امروز ادامه داشته است .

 

خواص عرق کاسنی برای کبد چرب

برخی از خواص عرق کاسنی برای کبد چرب و سایر بیماری ها شامل موارد زیر میشود :

کاسنی شستشو دهنده و تقویت کننده کبد چرب میباشد .

این گیاه مسکن حرارت و برطرف کننده فوق العاده عطش است.

تاثیر فوقالعاده در پاک کنندگی مجاری ادرار و کلیه ها دارد و همچنین از ابتلا به بیماری سنگ کلیه جبوگیری مینماید .

یکی از بهترین داروها برای بیماری یرقان است

این ها فقط برخی از خواص عرق کاسنی برای کبد چرب و سایر اعضای بدن میباشد و این گیاه دارویی خواص بسیار زیاد دیگری هم دارد برای مثال :

جلوگیری از عفونت های باکتریایی

تقویت کننده معده

برطرف کننده باد و ورم دور چشم

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن میباشد و باعث تقویت قلب میگردد.

پایین آوردن قند خون بیماران مبتلا به دیابت نیز از خواص عرق کاسنی میباشد

آرام بخش و تقویت کننده اعصاب نیز میباشد.

جهت تشخیص و آزمایش کبد چرب در منزل کلیک کنید

 

زمان مصرف عرق کاسنی برای کبد چرب

بهترین زمان مصرف عرق کاسنی برای درمان کبد چرب صبح ناشتا است و توصیه میشود که همراه یک لیوان عرق کاسنی یک لیوان آب نیز مصرف شود تا بازدهی بیشتری داشته باشد . البته این عرق را میتوانید در ساعات دیگه ی روز هم مصرف نمایید ولی بهترین زمان دقیقا قبل از صبحانه است تا بیشترین تاثیر را روی کبد چرب بگذارد .

میزان مصرف عرق کاسنی برای کبد چرب

میزان مصرف عرق کاسنی بستگی به فرد مبتلا به بیماری کبد چرب دارد اما به صورت عمومی توصیه میشود روزی یک لیوان مخلوط عرق کاسنی و آب ولرم مصرف شود و از زیاده روی خودداری کنید

 

استفاده از عرق کاسنی در بارداری

درست است که از فواید بیشمار این داروی گیاهی نمیاتوانیم چشم پوشی کنیم اما باید در نظر داشته باشید که مصرف عرق کاسنی در بارداری ممکن است باعث بروز سقط جنین شود .  در ایام شیردهی هم منع مصرف دارد زیرا ممکن است طبع سرد کاسنی از مادر به فرزند از طریق شیر مادر انتقال پیدا کند و باعث بیماری کودک شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات خواندنی

Shopping cart
Start typing to see posts you are looking for.
× سوالی دارید ؟!