غربالگری سه ماهه اول بارداری

جهت آزمایش غربالگری سه ماهه اول فرم زیر را پر نمایید بعد از تکمیل فرم متخصصین ما با شما تماس خواهند گرفت

تاریخ تولد
حداکثر اندازه فایل: 512 MB.
غربالگری سه ماهه اول بارداری

غربالگری سه ماهه اول بارداری شامل دو آزمایش میشود : 1- آزمایش خون 2- آزمایش سونوگرافی فراصورت . معمولا این آزمایش از هفته ی یازدهم تا چهاردهم انجام میشود که توسط آن میتوان خطرات ابتلا جنین به سندروم داون و سندروم پاتو را تشخیص داد.

در این غربالگری افراد به سه دسته تقسیم میشوند : 1 – پر خطر 2- خطر متوسط 3 – کم خطر

 

اگر در غربالگری سه ماهه اول مادر در دسته کم خطر قرار بگیرد دیگر نیازی به غربالگری سه ماهه دوم بارداری نیست البته بهتر است برای بیشتر شدن آرامش مادر این غربالگری نیز انجام بگیرد .

علت غربالگری سه ماهه اول بارداری

همانطور که گفته شد مهم ترین علت غربالگری سه ماهه اول بارداری تشخیص ابتلای جنین به سندرم می باشد مثلا در سندروم دان یک کروموزوم 21 بیشتر میتواند این بیماری را در کودک پدید بیاورد .

در آزمایشات غربالگری سه ماهه اول بارداری شانس یا احتمال ابتلا جنین به یک یا چند بیماری را مشخص مینماید البته باید بدانید که در این آزمایشات به طور دقیق نمیتوان گفت که کودک شما سالم یا دارای بیماری است .

مثلا اگر جواب آزمایش غربالگری سه ماهه اول مثبت باشد به این معنی است که احتمال وجود نقص در جنین بالاتر است و نیاز به پیگیری و آزمایشات تشخیصی بعدی میباشد .

اما اگر جواب منفی باشد دلیل بر سالم بودن قطعی جنین نیست ولی احتمال ابتلا جنین به بیماری بسیار کم است .

خطرات غربالگری سه ماهه اول بارداری

غربالگری سه ماهه اول بارداری هیچ خطری برای جنین ندارد و غیر تهاجمی بوده و مشکلی ایجاد نمینماید نه برای مادر نه برای جنین پس با خیال راحت این غربالگری را انجام دهید.

آمادگی پیش از غربالگری

ممنوعیت غذایی خاصی برای انجام این آزمایش وجود ندارد