مهم ترین ویتامین های رشد کودکان در سال 2023

مهم ترین ویتامین های رشد کودکان

فهرست مطالب

در این مقاله قصد دارینم تا مهم ترین ویتامین های رشد کودکان را مورد بررسی قرار دهیم

امام ویتامین های رشد کودکان شامل چه مواردی میشود ؟

برای پیشگیری از راشیتیسم، به همه کودکان از دوران نوزادی نشان داده می شود که ویتامین D مصرف می کنند، بقیه مواد مفید با شیر مادر یا با مخلوط به نوزادان داده می شود. با گسترش رژیم غذایی، کل مجموعه ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای سلامتی و رشد طبیعی باید یک رژیم غذایی کامل را فراهم کند. اما اگر به دلایلی کمبود مواد مغذی در بدن وجود داشته باشد، پزشک ممکن است مکمل ها را تجویز کند.

 

چه زمانی برای رشد کودکان به ویتامین نیاز دارید؟

آنا اوسیپووا، متخصص اطفال، می گوید: بدن سالم کودک یا  نوزاد و حتی  یک نوجوان  سطح طبیعی هورمون رشد را فراهم می کند. برای انجام این کار، رعایت رژیم خواب و استراحت (شامل قرار گرفتن مکرر در هوای تازه و آفتاب) و همچنین ارائه یک رژیم غذایی متعادل و متعادل برای کودک ضروری است. اگر والدین متوجه نوعی رکود در رشد کودک شده اند، برای تشخیص و احتمالاً درمان باید با متخصص اطفال و متخصص غدد تماس بگیرند.

 

تغذیه نقش مهمی در این فرآیند دارد. ویتامین‌های مهم برای رشد عبارتند از ویتامین‌های A، D، K، B6، اسید اسکوربیک و ریزمغذی‌ها، روی و  برخی مواد دیگر مانند اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 نیز مورد نیاز است.

تمام مواد مغذی را می توان از غذاهای معمولی به دست آورد، اما در برخی موارد به حمایت بیشتری نیاز است. کمپلکس های ویتامین و مواد معدنی می توانند کمبود مواد مغذی را جبران کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات خواندنی

Shopping cart
Start typing to see posts you are looking for.
× سوالی دارید ؟!