سرطان پستان – سینه از تشخیص تا درمان راهنمای جامع

سرطان پستان سرطان سینه

فهرست مطالب

سرطان پستان یا سرطان سینه یکی از سرطان های شایع در زنان میباشد. و مانند همه ی سرطان ها بعد از تشخیص برای فرد بسیار ناراحت کننده و شوک آور خواهد بود اما باید بدانید که این بیماری به راحتی قابل درمان است و جای نگرانی وجود ندارد تا آخر این مقاله همراه ما باشید .

سرطان پستان معمولا در مراحل اولیه با درد همراه نیست به همین علت تشخیص داده نمیشود ولی بعد از گذشت مدتی علائمی بروز خواهد کرد که حتما با مشاهده ی آن ها باید سریعا آزمایش بررسی ژن های سرطانی انجام شود.


جهت انجام آزمایش سرطان سینه اینجا کلیک کنید


علائم سرطان پستان

از علائم سرطان پستان میتوان به موارد زیر اشاره نمود

تغییر سایز ناگهانی قسمتی از سینه بیمار
برجستگی در ناحیه قفسه سینه یا زیر بغل که کاملا قابل لمس است
نوک پستان یا قسمت دیگری از سینه به سمت داخل فرو می رود
ترشح مایه سفید رنگ و یا خون از نوک سینه

همچنین ممکن است که مورد مشکوک در معاینه سونوگرافی یا ماموگرافی در پستان یافت شود ، که سپس با استفاده از روشهای بیشتر از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد.

علت سرطان پستان

علت سرطان پستان هنوز به صورت کامل پیدا نشده اما این بیماری در زنان زمانی اتفاق میفتد که تغییراتی در بافت های سالم سلول های سینه اتفاق بیفتد . علت سرطان سینه معمولا به صورت وراثتی (ارثی) از طریق والدین به فرزند انتقال میابد و در سنین بالا تر میتواند فعال شده و موجب این بیماری گردد .

بیشترین علت ابتلا به این بیماری وراثت است اما گفتنیست که عوامل دیگری همچون سبک زندگی تغذیه و ورزش میتواند ربط مستقیم با ابتلا با سرطان سینه داشته باشد . معمولا افرادی که ورزش میکنند و در تغذیه شان از مواد پرچرب و مضر استفاده نمیکنند و همچنین از استعمال دخانیات پرهیز می نمایند کمتر به این سرطان مبتلا میشوند .

درمان سرطان سینه

در درمان سرطان سینه بسته به نوع سرطان و پیشروی آن شیوه ی درمان آن متفاوت است بعد از تشخیص پزشک تصمیم میگیرد که از چه روشی استفاده نماید به عنوان مثال اگر اندازه ی تومور کوچیک تر از 3 سانتی متر باشد از روش جراحی استفاده می نمایند اما اگر احیانا اندازه بیش از این باشد از روش های دیگری همچون شیمی درمانی یا پرتو درمانی استفاده میشود

در روش پرتو درمانی از تاباندن اشعه ایکس به تومور برای از بین بردن یا توقف رشد آن استفاده میگردد .در برخی مواقع بعد از عمل جراحی از این روش برای جلوگیری از بازگشت سرطان نیز استفاده میگردد .مدت زمان این عمل نیم ساعت است .

اما در روش شیمی درمانی از طریق تزریق دارو داخل بدن از رشد و پیشرفت تومور سرطانی جلوگیری میشود .شیمی درمانی دارای عوارضی است که میتواند برای شخص ناراحت کننده باشد عواملی مانند بی اشتهایی ، حالت تهوع ، خشکی دهان ، اسهال یا یبوست ریزش مو و …

نکته مهم :

با پیشرفت علم پزشکی تمامی سرطان ها دارای درمان هستند که یکی از درمان پذیر ترین آنها سرطان سینه یا پستان است . پس جای نگرانی برای بیماران مبتلا به این بیماری نیست و پس از ابتلا کافیس که روش های درمانی را پیش بگیرند تا زود بهبود یابد .

مجموعه هایپر آزما افتخار دارد تا شما را از تشخیص تا در مان همراهی نماید. تمامی پرسنل مجرب هایپر آزما با استفاده از متد های روز دنیا و تجهیزات بسیار پیشرفته شما را در این امر مهم یاری میدهند .

با آرزوی سلامتی برای شما عزیزان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات خواندنی

Shopping cart
Start typing to see posts you are looking for.
× سوالی دارید ؟!