راه های تشخیص آلزایمر

آلزایمر

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم تا بیماری آلزایمر را معرفی کرده و راه های تشخیص آن را مورد بررسی قرار دهیم.

مدت زمان مطالعه : 3 دقیقه

آلزایمر یکی از بیماری هاییست که معمولا با کهولت سن برای انسان اتفاق میفتد و باعث میشود تا در حافظه ی فرد اختلال ایجاده شده  و شخص بعد از مدتی کاملا فراموشی بگیرد.

آلزایمر یک بیماری پیشرونده و همچنین بازگشت ناپذیر است که پس از تخریب مغز و اعصاب باعث اختلال فراموشی در فرد میشود

گفتنیست که این اتفاق ابتدا کاملا کند است ولی با گذشت زمان سرعت گسترش آن افزایش میابد و فرد را کاملا درگیر میکند. به گونه ای که بیمار از انجام کار های عادی ساده شخصی و اجتماعی عاجز میماند و این امر باعث ایجاد اذیت و گاها خطر برای خود شخص و خانواده وی میگردد.

در ادامه قصد داریم بهترین راه های تشخیص آلزایمر را به شما عزیزان معرفی نماییم .

برای تشخیص آلزایمر پیش چه دکتری باید برویم؟

قبل از بررسی راه های تشخیص باید بگوییم که بهترین راه برای تشخیص آلزایمر مراجعه به دکتر است که با مهارت و تخصص خود میتواند سریعا این بیماری را تشخیص دهد و از پیشگیری آن تا حدودی جلوگیری کند .

متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) وظیفه و تخصص تشخیص این بیماری را به خوبی دارد و میتواند با بررسی بیمار از وضعیت او اطلاع یابد برای این کار ابتدا دکتر نورولوژی لیست کاملی از دارو های مصرفی بیمار را بررسی مینماید و با دریافت شرح حال دقیق از وضعیت وی و همچنین بررسی دقیق و کامل سیستم عصبی قلب و ریه تشخیص میدهد که فرد دچار اختلال آلزایمر یا فراموشی هست یا خیر ؟ در قدم اول از فرد بیمار نیز آزمایش خون گرفته میشود تا بتوان این موارد را بررسی کرد

چگونگی بررسی سیستم عصبی برای تشخیص آلزایمر

در این مرحله متخصص وضعیت سیستم عصبی شخص را مورد بررسی قرار میدهد در واقع وضعیت صحبت کردن بیمار حس لامسه توان عضلات دست و پای بیمار حرکت چشم های وی بررسی میشود و گاها با پرسیدن سوال هایی از قبیل پرسیدن اسم سن و اسم فرزندان بیمار از وی  تا حدود زیادی در تشخیص آلزایمر پیشروی میکنند .

گفتنیست که بیماری تومور مغزی همچنین لخته های خون جمع شده در مغز به علت سابقه ی ضربه به مغز نیز میتواند علایمی مانند آلزایمر داشته باشدکه برای تشخیص این دو از هم حتما باید از مغز تصویر برداری انجام بگیرد MRI و CT Scan دو روش معمول در تصویر برداری از مغز میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات خواندنی

Shopping cart
Start typing to see posts you are looking for.
× سوالی دارید ؟!