تاثیر چاقی بر فشار خون

تاثیر چاقی بر فشار خون

فهرست مطالب

در این مقاله سعی داریم تاثیر چاقی بر فشار خون را مورد بررسی قرار دهیم.

مدت زمان مطالعه این مطلب : 5 دقیقه

امروزه چاقی و اضافه وزن یک مشکل جهانیست که در اغلب کشور های دنیا با آن رو به رو هستیم و رشد افراد چاق در دهه ی اخیر بشدت سعودی بوده و از سال 54 به بعد این میزان سه برابر شده است .

مصرف بی رویه قند و شیرینی های مختلف و عدم تحرک کافی و هخمچنین استفاده از فست فود ها و غذا های بسیار چرب و مضر این پدیده را فراهم آورده است که شاهد این پدیده ی همه گیر باشیم .

اما تاثیر چاقی بر فشار خون طی تحقیقات به دست آمده از محققان دانشگاه ویرجینیا در دهم مارس سال 2020 روندی بالا رونده تشخیص داده شده یعنی چاقی و اضافه وزن باعث بالا رفتن فشار خون میشود

گفتنیست که بالا بودن فشار خون بخصوص در سنین بالا باعث خطرات جدی از جمله سکته های مغزی و مشکلات عمده ای در سلامت بدن انسان میگردد .

در افراد چاق و یا دارای اضافه وزن میزان بالا بودن فشار خون بین 2 تا 5 برابر افراد لاغر و معمولی میباشد. این که تاثیر چاقی بر فشار خون را بیان میکند .

علت تاثیر چاقی بر فشار خون

علت تاثیر چاقی بر فشار خون این است که بدن افراد چاق دارای تجمع توده های چربی میباشد و این بافت های چربی جهت ادامه ی حیاط و زنده ماندن باید اکسیژن مصرف کنند و از برخی از ویتامین ها استفاده نمایند به همین دلیل تمام این موارد را از خون تهیه میکنند .

این امر باعث فشار به دستگاه عروقی و همچنین  خون فرد میشود پس نتیجه میگیریم که هرچه توده ی چربی در بدن بیشتر باشد و فرد اضافه وزن بیشتری داشته باشد فشار بیشتری بر سیستم دستگاه عروقی و در نتیجه خون وارد میکند که باعث بالا رفتن فشار خون میشود .

جلوگیری از فشار خون ناشی از چاقی

بهترین راه برای جلوگیری از فشار خون ناشی از چاقی اقدام به کاهش وزن میباشد همچنین باید مصرف موادی مثل نمک شکر و شیرینی ها تا حد زیادی کم شود

راه کار های کاهش فشار خون به علت چاقی

  • حفظ تناسب اندام و وزن مناسب
  • کاهش وزن
  • ورزش کردن مستمر
  • پرهیز از مصرف نمک
  • مصرف میوه و سبزیجات به اندازه کافی
  • حذف مشروبات الکلی
  • رعایت رژیم غذایی مناسب

تست های استعداد به چاقی و تغذیه

تست های استعداد به چاقی و تغذیه نیز میتواند شما را در این امر مهم یاری نماید . هایپر آزما افتخار دارد که با تکنولوژی های روز دنیا در زمینه خدمات آزمایشگاهی و همچنین تست های استعداد به چاقی در منزل شما را در رسیدن به وزن ایده آل و کاهش تاثیر چاقی بر فشار خون یاری نماید. برای انجام این آزمایشات بر روی > تست های استعداد به چاقی و تغذیه < کلیک کنید .

برای مطالعه مطالب بیشتر به صفحه اینستاگرام هایپر آزما بپیوندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات خواندنی

Shopping cart
Start typing to see posts you are looking for.
× سوالی دارید ؟!