تاثیر قهوه بر قند خون

تاثیر قهوه بر قند خون

فهرست مطالب

در این مقاله سعی داریم تا تاثیر قهوه بر قند خون را مورد بررسی قرار دهیم.

مدت زمان مطالعه :4 دقیقه

 

قهوه چای و شکلات همگی دارای مقداری کافئین می باشند . مصرف کافئین برای افرادی که سلام هستند و بیماری خاصی ندارند بی ضرر است . اما مصرف قهوه و کافئین برای شخصی که دارای بیماری دیابت نوع دوم یا قند خون  می باشد مضر است و میتواند تنظیم قند خون وی را به هم بریزد .

آزمایشات نشان میدهد تاثیر قهوه بر قند خون افراد دیابتی نوع دوم روندی سعودی دارد و باعث افزایش قند خون میگردد.

قهوه در بدن منجر به افزایش هورمون های استرس از قبیل آدرنالین میگردد. که این هورمون ها میتوانند مانع تولید انسولین کافی در بدن شود و از تجزیه شدن قند نیز جلوگیری میکند.

کافئین باعث مختل شدن فعالیت پروتئینی در بدن به نام آدنوزین می شود که نقش این مولوکول در بدن بسیار حائز اهمیت میباشد و وظیفه ی تنظیم قند خون را بر عهده دارد قهوه با ایجاد مشکل در کارکرد این مولوکول اجازه پاک شدن قند از خون را نمیدهد .

از دیگر تاثیر قهوه بر قند خون میتوان بر اختلال آن بر سیستم خواب اشاره کرد و کم خوابی خود عامل موثری بر ایجاد حساسیت برای انسولین و در نتیجه بالا رفتن قند خون می باشد

هرچند تاثیر قهوه بر قند خون به چشم نمی آید و به صورت آشکار مشهود نیست اما تاثیر خود را میگذارد مثلا طبق آزمایشی که از یک جامعه آماری دیابتی گرفته شد مشخص شد که این افراد پس از مصرف قهوه 8% رشد میزان قند خون در بدن داشته اند که این امر شاید به چشم نیاید ولی در بلند مدت میتوان آسیب های شدید تری به بیمار دیابتی داشته باشد .

از طرفی برخی عادت دارند که قهوه را با شکر یا چیز شیرین میل میکنند یا درون آن شیر میریزند که تمامی این موارد میتواند تشدید کننده ی بیماری دیابت و در نتیجه اختلال روی انسولین بدن باشد . ترجیحا اگر به قهوه اعتیاد دارید و از طرفی به این بیماری دچار شده اید  حتمات قهوه ی خود را بدون شکر مصرف نمایید تا مشکلی برایتان پیش نیاید .

دیابتی ها نباید قهوه بخورند

تقریبا عموم پزشکان بر این عقیده اند که دیابتی ها اصلا نباید قهوه بخورند چون تاثیرات آن در بلند مدت میتواند میزان آسیب به ایشان را نشان دهد از طرفی اگر همچنان پافشاری دارید که ازین نوشیدنی خوش عطر و طعم استفاده نمایید و توان دل کندن از آن را ندارید بهتر است مصرف آن را تا حد ممکن پایین بیارید تا  تاثیر قهوه بر قند خون به شدت کاهش پیدا کند .

یادآوری :

دیابت نوع 1

دیابت نوع یک گونه ای خود درگیری داخلی بدنیست که در فرآیندی تمام انسولین های بدن توسط خود بدن نابود و یا  از بین میرود

دیابت نوع 2

اما در دیابت نوع 2 انسولین در بدن به درستی کار نمیکند و این امر باعث از بین رفتن کنترل روی قند خون میشود.

تاثیر قهوه سبز بر قند خون

تاثیر قهوه سبز بر قند خون کاملا متفاوت از قهوه ی معمولی میباشد . زیرا قهوه ی سبز باعث کاهش قند خون و در نتیجه بهبود آن میگردد

که در مقاله ای جداگانه به آن اشاره خواهد شد.

 

آزمایش دیابت در منزل

برای آزمایش دیابت در منزل و نحوه ی بررسی و مشخص کردن نوع دیابت بر روی جمله ی آزمایش دیابت در منزل کلیک کنید .

هایپر آزما افتخار دارد که در اسرع وقت متخصص مربوطه را به محل کار یا زندگی شما اعزام مینماید و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مراکز آزمایشگاهی جهت انجام آزمایش دیابت یا قند خون نیست

مطالعه مطالب بیشتر در صفحه اینستاگرام هایپر آزما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مقالات خواندنی

Shopping cart
Start typing to see posts you are looking for.
× سوالی دارید ؟!