آزمایش هپاتیت در منزل

فرم زیر جهت درخواست آزمایش هپاتیت در منزل میباشد .آن را با دقت پر کنید متخصصین ما در کمترین زمان با شما تماس خواهند گرفت و جواب تفسیر را برای شما ارسال خواهند نمود

تاریخ تولد
حداکثر اندازه فایل: 512 MB.

یکی از خدماتی که توسط هایپر آزما انجام میشود انجام آزمایش هپاتیت است که در منزل بدون مراجعه حضوری شما عزیزان به راحتی انجام میشود . 

هپاتیت چیست

هپاتیت التهاب کبد است که توسط ویروس‌های عفونی مختلف و عوامل غیر عفونی ایجاد می‌شود و منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی می‌شود که برخی از آنها می‌توانند کشنده باشند. پنج سویه اصلی ویروس هپاتیت به نام‌های انواع A، B، C، D و E وجود دارد. در حالی که همگی باعث بیماری کبدی می‌شوند، از راه‌های مهمی از جمله راه‌های انتقال، شدت بیماری، توزیع جغرافیایی و پیشگیری با هم تفاوت دارند. 

به طور خاص، انواع B و C منجر به بیماری مزمن در صدها میلیون نفر می شود و با هم شایع ترین علت سیروز کبدی، سرطان کبد و مرگ مرتبط با هپاتیت ویروسی هستند. تخمین زده می شود که 354 میلیون نفر در سراسر جهان با هپاتیت B یا C زندگی می کنند و برای اکثر آنها آزمایش و درمان در دسترس نیست.

برخی از انواع هپاتیت را می توان با واکسیناسیون پیشگیری کرد. یک مطالعه WHO نشان داد که از طریق واکسیناسیون، آزمایش‌های تشخیصی، داروها و کمپین‌های آموزشی می‌توان تا سال 2030 از حدود 4.5 میلیون مرگ زودرس در کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​جلوگیری کرد. استراتژی جهانی هپاتیت WHO که توسط همه کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی تأیید شده است، با هدف کاهش 90٪ عفونت های جدید هپاتیت و کاهش مرگ و میر تا 65٪ بین سال های 2016 تا 2030 است.

 

علت ابتلا به هپاتیت چیست

هپاتیت A و E معمولاً در اثر خوردن غذا یا آب آلوده ایجاد می شود. هپاتیت B، C و D معمولاً در نتیجه تماس تزریقی با مایعات بدن آلوده ایجاد می شود. راه‌های رایج انتقال این ویروس‌ها شامل انتقال خون یا فرآورده‌های خونی آلوده، روش‌های پزشکی تهاجمی با استفاده از تجهیزات آلوده، و برای هپاتیت B، انتقال از مادر به کودک در حین زایمان، از عضو خانواده به کودک و از طریق تماس جنسی است.

عفونت حاد ممکن است علامت دار یا بدون علامت باشد یا ممکن است شامل علائمی مانند زردی (زردی پوست و چشم ها)، ادرار تیره، خستگی مفرط، تهوع، استفراغ و درد شکم باشد.

ویروس هپاتیت A

در مدفوع افراد آلوده وجود دارد و بیشتر از طریق خوردن غذا یا آب آلوده منتقل می شود. ویروس هپاتیت A همچنین می تواند از طریق برخی از انواع فعالیت های جنسی منتقل شود. در بسیاری از موارد، عفونت ها خفیف هستند و بیشتر افراد به طور کامل بهبود می یابند و نسبت به عفونت های بعدی ویروس هپاتیت A مصون می مانند. با این حال، عفونت ویروس هپاتیت A می تواند شدید و تهدید کننده زندگی باشد. اکثر مردم در مناطقی از جهان که بهداشت ضعیفی دارند به این ویروس آلوده هستند. واکسن های ایمن و موثر برای جلوگیری از این بیماری وجود دارد.

ویروس هپاتیت B

از طریق تماس با خون آلوده، مایع منی و سایر مایعات بدن منتقل می شود. ویروس هپاتیت B می تواند از یک مادر آلوده به فرزندش در حین زایمان یا از یکی از اعضای خانواده به یک کودک خردسال منتقل شود. انتقال همچنین می تواند از طریق انتقال خون و فرآورده های خونی آلوده به هپاتیت B، تزریق تجهیزات آلوده در طی اقدامات پزشکی و مصرف تزریقی مواد مخدر رخ دهد. همچنین برای کارکنان مراقبت های بهداشتی که در حین مراقبت از بیماران آلوده به ویروس هپاتیت B دچار آسیب سوزن می شوند، خطری ایجاد می کند. یک واکسن ایمن و موثر برای پیشگیری از این بیماری  وجود دارد.

ویروس هپاتیت C

عمدتاً از طریق تماس با خون آلوده نیز منتقل می شود. این می تواند از طریق انتقال خون و فرآورده های خونی آلوده به هپاتیت C، تزریق با تجهیزات آلوده در طی اقدامات پزشکی و استفاده از داروی تزریقی رخ دهد. انتقال از طریق جنسی نیز امکان پذیر است، اما این بسیار کمتر رایج است. هیچ واکسنی برای هپاتیت C وجود ندارد.

ویروس هپاتیت D

فقط می تواند افرادی را آلوده کند که به هپاتیت B آلوده هستند. عفونت دوگانه با این دو سویه می تواند منجر به بیماری شدیدتر و پیامد بدتر شود. واکسن های ایمن و موثر هپاتیت B از عفونت هپاتیت D محافظت می کند.

ویروس هپاتیت E

مانند ویروس هپاتیت A ، در بیشتر موارد از طریق مصرف غذا یا آب آلوده منتقل می شود. هپاتیت E اغلب منجر به شیوع هپاتیت در مناطق در حال توسعه جهان می شود و به طور فزاینده ای به عنوان یک عامل مهم بیماری در کشورهای در حال توسعه شناخته می شود. واکسن های ایمن و موثر برای جلوگیری از عفونت هپاتیت E ساخته شده اند اما به طور گسترده در دسترس نیستند.

جهت انجام انواع آزمایش در منزل کافیست وارد صفحه درخواست خدمات در منزل شوید یا روی کلمه آزمایش در منزل کلیک کنید . تا متخصصین ما نمونه گیری را در منزل شما انجام دهند .

 

صفحه اینستاگرام هایپر آزمایش hyperazmayesh